Projekt Caprea

Nahlédněte do mé kuchyně a podívejte se, jak to vypadá, když pracuji na projektu, který se od tvorby loga rozrostl do větších rozměrů.


Caprea-plnobarevne-transparent

To vám tak jednou přijde e-mail a v něm prosba o vytvoření loga. Paráda. Miluju takové e-maily. Kontaktuji tedy zákazníka, abychom si dojednali schůzku a nastartovali spolupráci. Jako milovník dobré kávy, jsem byl mile překvapen, že budu dělat logo pro pražírnu kávy. Poznal jsem tak sympatickou dvojicí nadšenců, kteří své hobby proměnili v byznys a rádi by se prezentovali novým logem.

Po vypití lahodné kávy z jejich pražírny jsem nafasoval pytlík kávy, aby se mi lépe pracovalo a já jsem se pustil do tvorby loga.

U loga to nakonec nezůstalo a spolupráce se nakonec rozrostla na tvorbu dalších a dalších návrhů. Hotové práce vám zde představím. Přeji pěkné pokoukání.


Zadání bylo celkem jasné. Firma se jmenuje Caprea, což je prý latinsky kozel. Je to odkaz na pověst o kozách, které po spásání bobulí kávovníku byly velmi čilé až si toho všimli pastevci, kteří pak začali povzbuzující účinky kávy sami využívat.

Začal jsem tedy kombinovat kávové zrno s kozou. Nejdříve jsem se zaměřil na spíše klasický styl ručně kreslené kozy a zrna. Zákazník však požadoval spíše logo moderní, jednoduché, čisté.

Takže tužka, papír, hlavu do dlaní a jde se na to. Nevím, kolik papírů jsem počmáral, než jsem si utřídil myšlenky a logo začínalo mít jasnější rysy, ale po čase jsem po konzultacích ladil poslední úpravy.

Toto byl první návrh:

Pořád to ale nebylo ono. Prý aby to bylo výraznější. Nechtěl jsem se vzdát těch hlavních křivek s obrysem kozla, tak jsem logo více zakulatil a více využil tvar kávového zrna. Logo pak už nepůsobilo tak minimalisticky, jako před tím a co je hlavní, líbilo se i zákazníkovi.

Finální návrh:

A protože mají k pražírně i kavárnu, tak proč neudělat logo i pro ni. V rámci propojení vizuálního stylu pražírny a kavárny, jsem logo pro kavárnu vytvořil z loga pro pražírnu. Myslím, že symbolika je jasná 🙂

Po pár dalších konzultacích jsem ještě upravil barvy a logo se již mohlo pustit do světa.

Konečná verze loga:

 

Logo bylo tedy hotové, ale zákazník chrlil další požadavky. Další v řadě byly tedy vizitky. Samozřejmě v duchu stylu loga. Nakonec si vybrali netradiční vizitku s výřezem, který kopíruje linku v logu.

Vizitka:

Takže logo a vizitky už měli, ale bylo třeba vtisknout novou tvář i do obalů, ve kterých se káva prodává. Začal jsem tedy pracovat na návrzích pytlíků na kávu, etiket a následně krabic, ve kterých se káva bude rozvážet.

Etikety:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etikety jsou jako samostatná grafika. Budou ve formě samolepky, která se bude lepit na konkrétní pytlíky s kávou.

Pytlíky samotné jsou potištěny sítotiskem, kde jsou předtištěny pomocné rohy, aby se etiketa nalepila správně.

Potisk pytlíku:

 

Výsledek pak vypadá takto:

 

A aby se měly pytlíky do čeho balit, tak jsem udělal ještě design krabice. Pro lepší představu jsem si vyrobil zmenšenou verzi krabičky.

 

Návrhů bylo několik a po čase se mi doma hromadily minikrabičky. Nakonec si ale vybrali a zde je výsledný návrh:

Práce s obalovým materiálem ale tímto neskončila, protože bylo třeba udělat prezentaci pro eshop. Tak jsem sbalil fotovýbavu a vyrazil do kavárny, kde jsem si nafotil kávové modelky přímo v přirozeném prostředí. Z pořízených fotografií jsem pak vytvořil mockup, který jsem použil pro generování obrázků na web.

Tvorba mockupu:

Obrázky jsem nasdílel na cloudové úložiště, odkud si zákazník fotky stáhl a rovnou nahrál na web.

Takto pak vypadá výsledek:

Nejen pytlíky a krabice na kávu potřebovaly nový kabát. Rozkaz zněl jasně, potřebujeme nový vzhled kavárny. Bylo tedy třeba udělat nový světelný poutač (nápis s logem) nad vchod do kavárny, tapety do interiéru a světelný panel.

Světelný nápis byl jednoduchý. Šlo jen o to, umístit jej, dle regulí obchodního centra, do správné pozice a ve správné velikosti.

Shopfront:

S tapetami to bylo o něco pracnější. Zákazník měl požadavek na výzdoby v retro stylu s ručně kreslenými obrázky a starými fonty.

Fonty jsem nekreslil. Naštěstí má Google dostatečné množství vhodných fontů.

Obrázky jsem ale musel udělat sám. Nechtěl jsem kupovat nějaké tuctové z fotobank, tak jsem nakreslil svoje.

Skicování obrázků do tapet:

Práce s tužkou a inkoustem skončila a pak šup do jedniček a nul. Stačilo jen ofotit mobilem a Illustrator už pomocí vektorizace věděl co s tím. Obrázky jsem ještě vyčistil a připravil k použití do tapety.

Vektorizace obrázků v Illustratoru:

Tvorba tapet:

 

 A ještě tapeta na sloup:

Výsledek pak vypadá takto:

Jako dekoraci jsem ještě vytvořil obraz do kavárny. Logo protkané nápisy s kávovými výrazy.

Obraz:

Práce pro tuto pražírnu/kavárnu mě moc baví. Nejen, že mám přísun velmi dobré kávy, ale i po tom všem co už jsem vytvořil je stále co vymýšlet a tvořit. Ještě mě čeká nápojové menu, TV prezentace, další tapety do zbytku kavárny a věřím, že se ještě vyvrbí další nezbytnosti.

Děkuji, že jste to dokoukali až sem a snad vám to trochu přiblížilo, jak vypadá práce logaře, který logem nekončí, ale začíná.

Jak vypadá vaše pracovní plocha Illustratoru? Moje takto: